نکات نگهداری شومیز

نکات نگهداری شومیز

نکات مهم برای نگهداری از شومیز و افزایش طول عمر آن

یکی از لباس‌های پرکاربرد و محبوب در بین خانم ها، شومیز است که با توجه به جنس و مدل آن به مراقبت‌های خاصی نیاز دارد.در این مقاله قصد داریم تا از زبان طراح و خیاط شومیز مزون‌محبوب ،نکاتی راجع به نگهداری از شومیز برای شما بیان کنیم. با رعایت نکات زیر می‌توانید از شومیز خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید و عمر آن را افزایش دهید.

قبل از شستشو:

  • همیشه قبل از شستن، برچسب لباس را به دقت مطالعه کنید. بر روی این برچسب، دمای مناسب شستشو، نوع شوینده، نحوه خشک کردن و اتو کردن مشخص شده است.
  • قبل از شستشو، دکمه‌ها و زیپ‌های شومیز را بسته تا از آسیب دیدن پارچه و نخ‌های آن جلوگیری شود.
  • اگر روی شومیز لکه‌ای مشاهده کردید، قبل از شستشو حتما آن را با مواد شوینده مناسب تمیز کنید. 

روش شستشوی شومیز

برای شستشوی شومیز سعی کنید آنها را با لباس‌های هم‌رنگ و هم‌جنس خود بشویید. از شستن شومیز با لباس‌های تیره، پرزدار یا زبر خودداری کنید.در نظر داشته باشید که دمای آب شستشو مطابق با برچسب لباس تنظیم شود.برای شومیزهای ظریف و رنگی، از آب سرد یا ولرم استفاده کنید.از شوینده ملایم و مخصوص لباس‌های ظریف استفاده نمایید و مقدار شوینده را مطابق با دستورالعمل روی بسته‌بندی آن تنظیم کنید.اگر شومیز شما ظریف است، بهتر است آن را با دست بشویید. برای شستشوی ماشینی، از برنامه شستشوی ملایم و دور کند کمک بگیرید.

خشک کردن شومیز 

بهترین روش برای خشک کردن شومیز، آویزان کردن آن در مکانی سایه و دارای تهویه مناسب است. از خشک کردن شومیز در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید زیرا باعث تغییر رنگ و آسیب به الیاف پارچه می‌شود.اگر میخواهید از خشک کن لباسشویی برای خشک کردن شومیرتان استفاده نمایید، زمان کوتاه خشک کن را انتخاب کنید. 

اتو کردن شومیز 

در نظر داشته باشید که برای اتو کردن شومیز ،دمای اتو را مطابق با برچسب لباس تنظیم کنید. برای شومیزهای ظریف، از دمای پایین‌تر استفاده کنید.قبل از اتو کردن، شومیز را کمی مرطوب کنید تا راحت‌تر اتو شود.توجه کنید که استفاده از اتوی بخار برای شومیزهای چروک بهترین گزینه است.

نگهداری شومیز 

شومیز را روی چوب لباسی مناسب آویزان کنید تا چروک نشود.شومیزهایتان را در کمدی تمیز و خشک نگهداری کنید. از قرار دادن شومیز در کنار لباس‌های پرزدار خودداری کنید.برای جلوگیری از آسیب دیدن شومیز توسط حشرات، از مواد دفع حشرات طبیعی یا شیمیایی استفاده نمایید.


 

انتخاب و استفاده از مواد شوینده مناسب برای شومیز

نکته ای که بانوان عزیز باید به آن توجه داشته باشند این است که برای حفظ زیبایی و دوام شومیز، انتخاب مواد شوینده مناسب بسیار مهم است. قبل از شستشو، حتما برچسب لباس را مطالعه کنید تا نوع پارچه و دستورالعمل شستشو را بدانید. بهتر است برای شومیزهای ظریف و رنگی، از شوینده‌های ملایم و مخصوص لباس‌های ظریف استفاده شود. شوینده‌هایی که حاوی آنزیم هستند،  به برخی از پارچه‌ها آسیب می رسانند. مقدار شوینده را نیز مطابق با دستورالعمل روی بسته‌بندی و میزان کثیفی لباس تنظیم نمایید. استفاده بیش از حد از شوینده نه تنها لکه‌ها را پاک نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث باقی ماندن مواد شوینده روی الیاف پارچه و ایجاد حساسیت پوستی گردد. همچنین، برای شستشوی شومیزهای سفید، می‌توانید از سفیدکننده‌های ملایم و مناسب برای پارچه‌های رنگی استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای شومیزهای بسیار حساس و گران‌قیمت، بهتر است از خدمات خشکشویی استفاده کنید تا از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری شود.

 

نظرات کاربران

نظر خود را با ما در میان بگذارید...
MEZONMAHBOB

طراحی سایت :

شرکت ره وب
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت مزون محبوب محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.